COMMON THREAD TESS CROCKETT

ロサンゼルスのアーティスト、テス・クロケットのデニム・デザインが私たちの目に留まり、共通の友人を通じてすぐに連絡を取り彼女へ仕事を依頼しました。その結果、ブラッド・クロマーのシグネチャーデニムで全体を覆い、想像を超えるディテールを施したカスタムメイドのCromer Pant HUFハイドラントが完成しました。

ポップカルチャーのアイコンとヴィンテージのパターンや伝統的な素材が融合されたテスのカットソーのデザインは、クラシックなシルエットに新鮮な視点で時代やジャンルをユニークに表現しています。現在、パーソンズ・スクール・オブ・デザインに通いながらニューヨークを拠点に活動するテスに、コモンスレッドでのインタビューを行い、彼女のクリエイティブなプロセスやニューヨークでの生活、そしてデニムに夢中になったきっかけについて話を聞きました。

Photos by Mike Heikkila
Tess seen wearing HUF Spring 24
クリエイティブなバックグラウンドで育ってきたのですか?

私はクリエイティブなバックグラウンドというわけではありません。私と兄弟達は全く違うことにみんな興味を持っていました。特に家族と一緒に暮らしているときは、自分自身の外の部分を考えることを最も求められる場所だと思います。そういった環境で私は様々な世界について多くの洞察を得ていました。それはすべて、最終的に私がアーティストであるために重要なことなのです。LAご出身ですが、ニューヨークでの生活で好きなこと、嫌いなことは?

ニューヨークに住む一番良い点は、常にインスピレーションが溢れていることです。悪いところは、バランスと一貫性を見つけるのが本当に難しいことです。この街は常に変化し、動き続けているので、ついていけないと置いていかれます。サーフィンのことは何も知らないけれど、ここで生活する鍵は波に乗る方法を学び、カオスと上手く付き合い、それを自分の強みにすることだと思います。それができれば、ニューヨークで若いうちにクリエイティブな仕事をすることは、最も実りある経験のひとつになると思います。私はまだそれに慣れようとしているところです。
作品の軸となるテーマとしてデニムを選んだ理由は何ですか?

デニムは最もタイムレスな素材だと思います。誰もがクローゼットの中に何かしらのデニムアイテムを持っていて、あまり気にすることもないけど本当に何十年も光を浴びることができ、トレンドのサイクルをうまく回避しています。今までもそしてこれからも、デニムは時代遅れになりません。デニムで何かをカバーすることは、私の芸術的な境界線に挑戦することでもあります。なぜならデニムはとても長い間みんなに親しまれてきて、既に色々な形で愛用されてきた素材だからです。どこまで枠にとらわれないことができるのか試してみたいと考えています。みんなに「なんだ、これは?」と言われるような、それが面白さの秘訣です。

あなたのクリエイティブのプロセスはプロジェクトによって異なるのですか、それとも常に伝えようとしているテーマやアイデアがあるのですか?

私はすべてのプロジェクトに、同じレベルの愛と配慮を持って取り組んでいます。衣服であろうと、デニムで覆われたスカルプチャーであろうと、細部まで同じ注意を払います。最終的な仕上がりは常に変化していますが、プロセスに違いはありません。形は違くてもそれらは全てが、私の考え方の産物なのです。
あなたのドリームプロジェクトは何ですか? そしてそれは何故ですか?

一番はクリエイティブな考えを持った人達に囲まれた環境に身を置きたいです。アーティストとコラボレーションしたい。誰かと一緒に作品を作りたい。音楽業界の誰かと一緒に仕事ができたら最高ですね。クラフトとかにインスパイアされたりするので、ミュージックビデオとか良いかもしれないですね。でも、どんなプロジェクトが来てもワクワクします。ヴィジョンを現実のものにするのが大好きなんです。
When Los Angeles artist Tess Crockett’s denim designs came on our radar, we immediately linked up through a mutual friend and hit her up for some work. The result was a custom Cromer Pant HUF hydrant, fully covered in Brad’s signature denim and detailed beyond what we imagined.

Blending pop culture iconography with vintage patterns and heritage materials. Tess’s take on cut-and-sew design brings a fresh perspective and unique juxtaposition of eras and genres to classic silhouettes. Now based in NYC where she attends Parsons School of Design, we caught up with Tess for Common Thread to discuss her creative process, living in New York, and what started her denim obsession.

Photos by Mike Heikkila
Tess seen wearing HUF Spring 24

Do you come from a creative background?

I wouldn’t say I come from the most creative background—my siblings and I are all into very different things. I think the diversity in any space within interests—especially in such close quarters when living with family—is where you are being pushed to think outside of yourself the most. I gained a lot of insight into different worlds. It’s all significant to who I am as an artist in the end.

Coming from LA what do you like and dislike about living in New York?

The best part about living in NYC is that it is a constant source of inspiration, that is if you are paying attention. The worst part is it’s really hard to find balance and consistency. The city is forever changing and moving and it will leave you behind if you can’t keep up. Not that I know anything about surfing, but I think the key to living here is learning how to ride the wave, work with the chaos, and use it to your advantage. I think if you can do that, being a young creative in NYC is one of the most fruitful experiences there is. I’m still trying to figure that out.

What drew you to denim as a central theme in your work?

I think denim is the most timeless material. It’s something we all have in our closets in some form and never regard much, but it really has managed to see the light of decades and it has successfully bypassed trend cycling. It always has been and always will be relevant. Covering things in denim is a way of challenging my artistic boundaries because it’s been around for so long and has already been in so many ways. I want to see how far outside the box I can go. I want people to be like, ‘What the fuck?’ That’s what keeps it interesting.

Does your creative process vary from project to project or do you have a theme or idea you’re always trying to convey?

I approach all my projects with the same level of love and care. They all receive the same attention to detail whether that be a garment or denim-covered sculpture. The end result is always changing but the process doesn’t feel different. They’re all products of the way I think… in one way or another.

What’s a dream project for you and why?

Mostly, I want to end up in an environment where I am surrounded by creative thinkers. I want to collaborate with artists. I want to build with someone. It would be sweet to work with someone in the music industry, maybe a music video or something, since I find myself feeling inspired by the craft. But I’m excited about any and all projects that come my way. I love taking visions and making them realities.

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