COMMON THREAD JACOB HARRIS

ビデオグラファーのジェイコブ・ハリスは、著名なブランドとの仕事や自身のシリーズ作である「Atlantic Drift」を通して、独自のコンセプトと特徴的なアングルや雰囲気を融合させ、スケートボードのドキュメント作品を制作しています。イギリス・ロンドンを拠点に活動するジェイコブは、スケートボードにおける独自のビジュアル言語を作り上げ、特定都市の特徴やまだあまり知られていないスポットにフォーカスした「Atlantic Drift」を通じて仲間を増やしてきました。HUFクルーの長年の友人であるジェイコブにCommon Threadsが彼のクリエイティブなプロセスや今後の活動についてインタビューしました。

Through his work with high-profile brands and his “Atlantic Drift” series, videographer Jacob Harris has created a body of work that documents skateboarding by blending his unique concepts, with signature angles and atmosphere. Based in London, England, Jacob has created his own visual language in skateboarding and amplified his friends through “Atlantic Drift,” often focusing on the defining and unseen spots of a specific city. A longtime friend of the HUF Crew, we caught up with Jacob for Common Threads to learn more about his creative process and what’s next. 

Photos by Rafal Wojnowski

Jake seen wearing HUF Summer 24
あなたのアーティスティックなヴィジョンを確立する上で大きな影響を与えたビデオやフィルムなどありますか?

あんまり気取った答えに聞こえるのは嫌だけど、やっぱりタルコフスキーのフィルムか、(何十年も前になるけど)偶然にも同じ中学出身のピーター・グリーンアウェイの作品だね。

What video or film had the biggest impact on forming your artistic vision?

Fuck I hate that the answer is this pretentious but definitely Tarkosvsky films or anything by Peter Greenaway - who coincidentally went to the same secondary school as me (a few decades before).
Atlantic Driftエピソード・シリーズにしようと思ったきっかけはなんですか?そして、この名前の由来は?

作品を作り始めた時には特にフォーマットは決まってなかったんだけど、物事をナチュラルに構成するのにはどうしてもロケーションが中心となってくるので、自然と旅ものになったんだ。あと、エピソード調の対極にあるのはフル・レングスものだと思うんだけど、ここ最近は誰にとっても経済的に意味がなくなってきている。

Atlantic Driftという名前は、アメリカ大陸から流れてきて北ヨーロッパやUKに暖かさをもたらす海流から来ているんだ。あとは想像に任せるよ。

What was the inspiration for creating Atlantic Drift as an "episodic" series? Also, where did the name come from?

There was no real idea of a format from the beginning but a really natural way to organize things is around a place, so it quite naturally became a sort of travel thing. Also I suppose the opposite of episodic would be a full length-type operation and that just hasn't made financial sense for anybody for a while now.

The name comes from the oceanic current that comes from the Americas and warms northern Europe and the UK in particular. Maybe I'll leave the rest to be imagined.
個人的なプロジェクトと、ブランドとの協業ではどのようにアプローチを変えることで美学を保っていますか?

難しい質問だね。自分には限られたツールのパレットがあって、その可能性を広げるためにさまざまなメディアを使ったり、場合によっては他の人がブランド・ビデオのクリエイティブ・ディレクションをしたりすることもあるけれど、最終的にはいつも自分の脳と感性の限界を通っているんだ。あまり他と被らないでいいものを作ろうとすると、他よりもいいものができたりもするんだ。

ブランドとの協業の場合、色々な意見が飛び交ったり、考慮しなければいけないこともあるので、そんな時は色々なアイデアを出して、バラバラな意見をまとめて、期限に間に合うことを願うしかない。自分がコントロールできることの少なさにイライラすることもあるけどね。

それに比べて個人的なプロジェクトの場合は(音楽の著作権以外の)制限もだいぶ少なく、客観的に自分で満足するようなものが作れるから、やり易いしやり甲斐もあるね。

How do you approach personal projects vs. work with brands—how do you maintain an aesthetic?

It’s a tough question - I have a limited palette of tools that I try to expand, different mediums etc and then other people will sometimes creative-direct aspects of a branded video, but in the end it always eventually passes through my brain and my sensibilities and limitations. You just try to make the thing good and not overlap too much, sometimes it works better than other times.

With brands there are a lot more voices in the room and things to consider and these are the times you have to just try and pull loads of disparate, spiralling things together, and hopefully be able to stand behind it by the deadline. It can be frustrating how little is under my control at times vs. how much might appear to be.

Personal projects tend to have far less limitations (beyond music rights) and I can just try and satisfy myself as an audience - which is usually a lot easier and more rewarding.
音楽を探したり編集するのはどのようなプロセスをとっていますか?色々な曲を聴いてタイムラインと合わせたりしますか?それとも感覚ですか?

色々だよ。最近ではSpotifyでいい曲を見つけたと思っても、一週間もしないうちにカフェで流れていたりするから、Spotifyは避けているね。

気に入った曲を5曲ぐらいに絞って、同じ曲を何週間も飽きるまでリピートで聴くんだ。そうすることでその後はもっと探究的なやり方に戻ることができるんだ。だけど、一度盛り上がってから落ち着くまで待たないと逆効果になりかねない。良い事は探していない時に限ってやってくる、人生においても同じようなことが言えるかもね。

What's your process for finding music and editing? Do you go through a lot of songs and lay them on the timeline or is it by feel etc?

God it changes a lot - the rule these days is that if you think you’ve found a good song on Spotify then it’s going to be about 5 days until you hear it in a coffee shop down the road - so avoid Spotify.

I get burnt out intentionally looking for music and then just give-in to weeks of listening to about 5 songs on repeat. After that I can get back into a more explorative way of doing things. but really you have to wait for things to grow and settle otherwise it can get really counterproductive - good things only usually come along when you’re not looking and that probably applies to a lot of things in life
Atlantic Driftのドリーム・ラインナップとロケーションは?(過去・現在の誰でも何処でも可)

つまらない答えかもしれないけど、今のクルーよりいいチームはないね。Driftはとてもフレキシブルで、常に新しいスタッフが入ってくるから、この質問には頻繁に答えて、しかもビデオという形で残せるんだ。

Dream lineup and location for a project/Atlantic Drift (could be anyone past/present and anywhere)

Boring answer but I couldn’t ask for a better crew than what I get, the Drift is so flexible and we’re always getting new people along so I get to answer this question often and in video form.

Continue reading

FREE SHIPPING CAMPAIGN

FREE SHIPPING CAMPAIGN

HUF x LAND CRUISER

HUF x LAND CRUISER

T1.KCUF 012 WITH PICASO

T1.KCUF 012 WITH PICASO

FALL 24 LOOKBOOK PREVIEW

FALL 24 LOOKBOOK PREVIEW